A 30. Magyar Nagydíjra készülve érdemes visszatekinteni a ma már világszerte ismert és elismert Hungaroringre, mely a magyar nagydíj helyszíneként folyamatosan szerepel a Forma-1 versenynaptárában. Joggal kérdezi, hogy miért is kell kiemelni, hogy folyamatosan szerepel a versenynaptárban? Ez azért fontos elismerése a versenypályának, mert rajta kívül csak két másik helyszín van – Monte-Carlo és Monza –, ahol minden évben rendeznek versenyt. Nem rossz eredmény ez egy ilyen fiatal helyszíntől… És akkor indíthatjuk is a nosztalgiázást is!
A Magyar Nagydíj helyszínét Mogyoródon kifejezettem rekordidőnek számító 8 hónap alatt építették fel, és így már 1986. augusztus 10-én megrendezték az 1. Magyar Nagydíjat. A pálya hossza kétszer változott, az eredetileg 4014 m 3975-re csökkent, de ma már – mint ahogy az elmúlt 10 évben is – 4381 m-es pályán száguldanak a világ legjobb autóversenyzői. Sokan a pilóták közül az egyik legnehezebb helyszínnek nevezik, hiszen technikás, kanyargós, egyenesekben egyáltalán nem bővelkedő helyszín a magyar Hungaroring. A Forma 1-es autóverseny helyszínei között már akad sok modern felfogású és építésű versenyhelyszín, míg ezekkel szemben a magyar pálya a hagyományt képviseli, a klasszikus stílust. A Magyar Nagydíj versenye 2002-ben elnyerte az Év Versenye díjat is, és reméljük, hogy még a 2021-ig élő szerződéssel bíró Nagydíj további elismerést és sikereket fog megszerezni.
A legenda szerint a Hungaroring születése rendkívül különös, sokan állítják, hogy Ecclestone (ha valaki nem tudná, ő a Forma-1-et irányító cégcsoportok legfontosabb vezetője) egy repülőtéri papírszalvétára vázolta fel kanyarokkal teletűzdelt elképzeléseit. S mivel (legalábbis a pletyka szerint) Kádár Jánosnak is elnyerte a tetszését a Magyar Nagydíj ötlete, 1985-ben zöld utat kapott a vadonatúj pálya megépítése. Még szerencse, hogy végül nem az egyetlen 1986 előtti, nem hivatalos, 1936-os első magyar nagydíj helyszíneként szolgáló Népligetet választották, hanem végül Mogyoród határában épült fel a világ leggyorsabb pilótái számára a vadonatúj pálya.
Mi nem szaporítjuk tovább a szót, hamarosan beszél helyettünk a hétvégi futam. Ha viszont szívesen olvasna még, pár érdekességért és sztoriért érdemes ellátogatni a Hungaroring hivatalos oldalára. És kedves Olvasók, a jó hírből sose elég: a 2015-ös Magyar Nagydíj már az M4-en lesz látható, és – most figyeljenek! – az ingyenes MinDig TV Applikációval mobilról is élőben lesz követhető. Véssék fel a naptárba, vagy állítsanak be emlékeztetőt a MinDig TV appban: szabadedzés – július 24. (péntek) 10:00 és 14:00, július 25. (szombat) 11:00, időmérő – július 25 (szombat) 14:00, futam – július 25 (vasárnap) 14:00!