A TV2-n ősszel folytatódhat a Totalcar, ha elegendő támogatót gyűjtenek. A csatorna programigazgatója beszélt arról, hogy továbbra is fenntartanak-e párhuzamosan két autós műsort.
Némi szünet után tavaly ősszel került újra képernyőre a Totalcar. A TV2 az idei tavaszi tévés szezonban újabb nyolc új epizódot tűzött műsorra. Megkérdeztük a csatorna programigazgatóját, Kiss Pétert, hogy mennyire elégedettek az autós műsorral. „A Totalcar egy kultuszműsor, ami imidzs szempontjából nagyon fontos a TV2-nek. A nézők szeretik a brandet és a két műsorvezetőt, a Winkler-Bazsó párost, akik nagyon jól működnek együtt. Bár egy rétegműsorról van szó, ami ráadásul a késő esti sávban fut, elégedettek vagyunk a nézettségével” - nyilatkozta Kiss Péter.
A műsor legutóbbi nyolc adásának átlagos nézőszáma a 18-49 évesek körében közel 100 ezer volt, közönségaránya 12 százalék. A teljes lakosságnál az átlag nézőszám 203 ezret tett ki, a műsor közönségaránya pedig 11,7 százalékot. Ezen belül a legjobban teljesítő epizódra 258 ezren voltak kíváncsiak.
Netes nézőbázis
Miután a Totalcar tévéműsor a régebben megszokott szombat dél körüli időpont helyett az új évadban már késő este került adásba, ezért viszonylag sokan interneten nézték meg az egyes adásokat. A Totalcar.hu-n, azon belül is az Indavideón általában 40-50 ezren tekintették meg az új epizódokat. Ebben ráadásul nincsenek benne azok, akik a TV2.hu-n és a Youtube-on nézték a Totalcart, vagy csak olyan videót néztek meg, amely a műsor egy-egy részletét tartalmazta.
A csatornánál mindenesetre nem aggódnak az online felületek „nézőelszívó” hatása miatt. „Műsorfüggő az online letöltések hatása a nézettségre. A Totalcar esetében úgy látjuk, hogy a letöltések nézettségre gyakorolt negatív hatása nem jelentős, imidzs szempontjából ugyanakkor kifejezetten pozitív a több platformon való megjelenés” - említi Kiss Péter.
Folytatják?
A TV2 ősszel szeretné folytatni a Totalcar tévéműsort, ám a programigazgató ehhez hozzátette: „ez egy klasszikus szponzor-finanszírozott műsor, a folytatás a produkciós cégtől is függ”. Magyarán, döntő lehet a műsor szempontjából, hogy mennyi szponzort sikerül szerezniük.
Az utolsó adások alapján egyébként ezekből nem volt hiány. A Totalcar tévéműsorban termékmegjelenítéssel szerepeltették a Fa dezodorokat, a Statoilt, illetve a UPC-t. Az egyes adásokban ezen felül feltűnt valamilyen formában a Continental, a KÖBE, az Xtb, valamint a műsor támogatói között említették az OTP Bankot is.
A TV2 hétvégenként egy másik autós produkciót, az Autógurut is műsorra tűz. A programigazgató a két hasonló tematikájú műsort azzal indokolja, hogy stílusukban meglehetősen eltérő a Totalcar és az Autóguru. „Az Istenes Laci által vezetett Autóguru egy komolyabb hangvételű autós magazin, míg a Totalcar egy lazább műsor, több humorral és szélsőséggel. Úgy véljük, hogy a két műsor tökéletesen megfér egymás mellett” - említette Kiss Péter.
Forrás: http://www.mmonline.hu/