HTML

MinDig TV

MinDig TV a Facebookon


Hőségben is hódít a digitális tévézés

2012.09.03. 11:29 MinDigTV


Júliusban 15 ezerrel nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma Magyarországon az NMHH adatai szerint, így a hónap végére elérte az 1,763 milliót. IPTV-re vagy kábeltévére 770 ezren, műholdas tévére pedig 925 ezren fizettek elő, míg a MinDig TV Extrának 68 ezer előfizetője volt.


A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,763 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) július havi televíziós gyorsjelentése szerint. Júliusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 61,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül júliusban 759 ezerről 770 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 925 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 68 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 26,6 százalékról 26,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis csökkenés után júliusban 34,6 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 38,6 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,6 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,6 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban 1,880 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,101 millióról 1,110 millióra nőtt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 28,1 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20 százalékkal, ezt követi a DIGI 17 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,6 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 38,4 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23 százalék.

A gyorsjelentés a tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.á.r.l., Antenna Hungária Zrt.), július végén 2,873 millió előfizetést tartottak nyilván.

(mmonline)


tv műsor
MinDig TV műsorújság>>>

MinDigTV.lap

Szólj hozzá!

Címkék: nézettség digitális televízió antenna hungária mindig tv mindig tv extra

A bejegyzés trackback címe:

https://mindig-tv.blog.hu/api/trackback/id/tr534748933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása