Az emberek együtt nézik, családdal vagy barátokkal, egy szobában ülve, és rendszerint más közösségi médiaoldalakat böngészve közben mobileszközeiken.
A november 21-ei televíziós világnap alkalmából a nagy európai szervezetek kiadtak egy jelentést arról, hogy a tévé és a közösségi média hogyan egészítik ki egymást. Kiderült, hogy a többképernyős tévézés hogyan vált mainstream, azaz a többség által űzött, elfogadott tevékenységgé sok országban, és hogyan befolyásolja a tévé az online kommenteket.
Lássunk néhány érdekességet:
- Az Egyesült Királyságban ma már a nézők 74%-a vesz elő valamilyen internetes mobileszközt tévénézés közben, a reklámok alatt, és itt nincs túl nagy különbség a különböző korcsoportok szokásai, a nemek és a demográfiai csoportok között.
- A legtöbb tévéshow generál valamilyen közösségi médiás kommentfolyamot, de azok, amelyeket a legtöbben figyelik és kommentelik; a sportközvetítések és a valóságshowk.
- A svájciak 37%-a úgy gondolja, az általános és normális, hogy internetet használunk tévézés közben.
- Spanyolországban a megkérdezettek 62%-a használt rendszeresen valamilyen második képernyőt tévézés közben tavaly, ez 11%-os emelkedés a 2012-es adatokhoz képest.
- Svédországban 55% a tévénézés alatt okostelefont, tabletet vagy számítógépet használok aránya.
- Lengyelországban a televíziózás alatt folytatott többképernyős tevékenység majdnem fele kötődött ahhoz a műsorhoz, amit éppen a nézők a tévén követtek.
(sat.hu)