A vásárlók nem ismerik a technológiát, de ha érdekel is valakit, az is túl drágának találja.
A The Diffusion Group (TDG) felmérése szerint rövidtávon az ultra HD TV-k iránti igény növekedését két egyszerű dolog akadályozza; a vásárlók között széles körben tapasztalható érdektelenség és a piac érzékenysége a 4K TV szettek ára iránt.
A piackutatás kimutatta, hogy 10-ból 8 felnőtt tévénéző nem hallott a 4K-ról vagy ultra HD-ról / vagy nem tudja, hogy mi az, és ez nem éppen kedvez az ultra HD készülékek értékesítésének. „Az ipar arra számít, hogy 4K/UHD értékesítésének fellendülése lassú lesz, és csak csökkenő árak mellett megy végbe” – véli a piackutató cég elnöke.
Minden nagyobb tévégyártó rendelkezik már UHD TV- vel a kínálatában, az árak 1500 dollártól 10 000 dollárig terjednek. Ez még azok körében is akadályozó tényező, akik tudják, mi az a 4K. Egy 1500 dolláros (kb. 344 000 ft) árral rendelkező készüléket is mindössze csak a megkérdezett 6%-a vásárolná meg. 500 dollárral többért, 2000 dollárért (kb. 458 000 ft) már csak 3% gondolkodik el a vásárláson, ez is jól mutatja, hogy milyen szinten határozza meg az ár a keresletet.
(sat.hu)