HTML

MinDig TV

MinDig TV a Facebookon


Goldmedia: „A klasszikus TV a vége elején jár”

2014.05.19. 11:09 MinDigTV


Alapvető változásokon mehet át a televíziózás az elkövetkező években. Klaus Goldhammer, a német Goldmedia piackutató cég vezetője úgy véli, hogy a Video-on-Demand szektor nagy áttörés előtt áll Németországban. A feltételek ugyanis már most adottak.

Már évek óta működik Németországban az online videotékák piaca: a Telekom leányvállalata, a Videoload például már 2003 óta aktívan szolgáltatja video-tartalmait felhasználóinak. Az ágazat mégis sokáig csak önmaga árnyékaként működött, várva a nagy áttörést. Úgy tűnik, ez lassan elérkezik: Németországban a 2013-as évben élénkült meg látványosan a kívánságra lejátszható (Video-on-Demand) filmek és műsorok piaca. Klaus Goldhammer, a német Goldmedia piackutató cég igazgatója most úgy látja, hogy dinamikus növekedés előtt áll ez a médiaszegmens.

Az áttörés feltételei

A „Medienpolitik.net” portálon megjelent írásában Goldhammer kedvezőnek nevezi a Video-on-Demand széleskörű elterjedéséhez a pillanatot. Mára minden ehhez szükséges feltétel megvalósult, mivel a német háztartások mintegy 70%-a rendelkezik szélessávú internettel, amely alkalmas a lekérhető video-tartalmak zökkenőmentes megjelenítésére. Ugyanígy a készülékállomány is látványosan korszerűsödött az elmúlt időszakban: mobileszközök, „okos” tévék, játékkonzolok, set-top-boxok és blue-ray lejátszók ma már a legtöbb háztartásban megtalálhatók, és különösen a multimédiás képességekkel felvértezett, internetre csatlakoztatható okostévék elterjedése szembetűnő. Ennek köszönhetően immár egy képernyőn lehet megjeleníteni kényelmesen a legkülönfélébb tartalmakat.

2014 áprilisában a Bitkom szakmai szövetség és a GEMA megállapodást kötött az online videotékák egységes tarifájáról Németországban. Az egyezség értemében az online-videotékákon keresztül vásárolt filmek ára 16,50 euró, kölcsönzése 5,50 euró lesz. A sorozatepizódok esetében ez a díj 4,90, illetve 2,35 euró. Goldhammer véleménye szerint ezzel végre biztonságosan tervezhetnek a szolgáltatók. „Amikor 2012-ben létrejött a megállapodás az internetről elérhető hanganyagok áráról, alig egy hónap alatt megjelentek a német piacon az olyan platformok, mint a Spotify, a Rdio, a Deezer és társaik”, mondja a Goldmedia elnöke. Néhány hónap múlva már valódi verseny alakult ki mintegy hetven platform részvételével.

Felismerték lehetőségeiket a filmstúdiók is, amelyek játékfilmjeiket és sorozataikat immár reális árért kínálnák a VoD-piacon is. „Míg néhány éve még inkább elijesztő árak és a nagyhatalmú DVD-üzlet jogainak védelmét szem előtt tartó garanciaakadályok nehezítették az internetről lekérhető videotartalmak elterjedését, addig mára gyökeresen megváltozott a helyzet”, magyarázza Goldhammer.

A lineáris televíziós műsorfolyam mellett bármikor nézhető tartalmak felé tett lépést a napokban az MTVA is, amikor útjára bocsátotta a Hbb szabványú, hibrid televíziós szolgáltatását, amelynek segítségével egyelőre a híradó, a telesport és az időjárás műsorait lehet teljes egészében megnézni, függetlenül az élő műsorfolyamtól. A közeljövőben azonban várható a szolgáltatás bővítése, így valószínűleg – a német televíziókhoz hasonlóan – egyéb tartalmak is elérhetők lesznek ezen az új platformon.

Doga

Forrás: www.digitalfernsehen.de (sat.hu)


tv műsor
MinDig TV műsorújság>>>

MinDigTV.lap

Szólj hozzá!

Címkék: internet interaktív televízió HbbTV on-Demand lineáris televízió

A bejegyzés trackback címe:

https://mindig-tv.blog.hu/api/trackback/id/tr876180399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása