HTML

MinDig TV

MinDig TV a Facebookon


Közmédia: újabb tematikus adókat indítanának

2013.12.05. 11:30 MinDigTV


A Média Korrektúra konferencián elhangzottak szerint a közmédiából akár teljesen eltűnhetnek a reklámok, az M3 retrocsatorna decemberi startja után pedig újabb tematikus adókat indítanának.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a hazai médiapiac jelentős szereplője, hiszen éves büdzséjük az idén 78,3 milliárd, jövőre 77,9 milliárd forintot tesz ki. Ezért is volt érdekes a novemberi Média Korrektúra konferenciának az a része, ahol az állami médiamogul közelmúltban munkába állt megbízott vezérigazgatója, Szabó László Zsolt tartott előadást. Továbbá egy kerekasztal-beszélgetés erejéig egy asztalhoz ültek az MTVA alá tartozó részvénytársaságok vezetői.

A megbízott vezérigazgató előadásából nagyjából kiderült, hogy milyen változások várhatók a jövőben a közmédiánál. Néhány héten belül például teljesen megújul a közmédia online jelenléte mind tartalmában, mind formájában. Létrehozzák a tartalomfejlesztési igazgatóságot, amely majd a műsoraik elemzésével, valamint a jelenlegi és a leendő produkciók fejlesztésével foglalkozik. Befejeződik a közmédia költözési projektje is, azaz decemberben már az összes rádióműsort a Kunigunda úti gyártóbázison fogják készíteni, és fél éven belül a hírügynökségi dolgozók is beköltöznek az MTVA-székházba.

Technológiai jellegű fejlesztés is lesz, méghozzá mind a rádiók, mind a televíziók esetén teljes mértékben száműzik az analóg technológiát a műsorgyártásból. A nézők számára is látható változást jelenthet, hogy a tévéstúdióikat alkalmassá teszik a HD-minőségű adások készítésére. Sőt a 2014-es brazíliai labdarúgó-világbajnokság alatt kísérleti jelleggel 4K-minőségben is adni fognak egyes meccseket, ami a HD-adásoknál is jobb képminőséget tesz lehetővé.

A közmédia archívumára épülő M3 csatorna decemberi indulása nem újdonság. Az már viszont az, hogy az MTVA vezérigazgatója szerint nem állnak meg a terjeszkedésben, és további tematikus csatorna, vagy akár csatornák indítását is tervbe vették. Miután rengeteg sportjogot megvásároltak az elmúlt években, ezért például egy sportcsatorna szinte adná magát.

A kerekasztal-beszélgetés legérdekesebb felvetései a Közszolgálati Közalapítvány felügyelőbizottságának elnökétől, Szadai Károlytól hangzottak el. Szadai ugyanis két dolgot is elkezdett pedzegetni. Egyrészt azt, hogy nagyon jó dolog a közmédia eddigi integrációja, de nem ártana befejezni. Ez magyarán azt jelenteni, hogy az átalakítás során lényegében kiürített közszolgálati részvénytársaságokat beolvasztanák az MTVA-ba. Szadai másik felvetése az volt, hogy a „reklámokat ki kell vezetni a közszolgálati médiából”. Valószínűleg ez már egy körvonalazódó terv lehet, ugyanis láthatóan nem lepte meg az ott ülőket.

Az MTVA publikus költségvetéséből nem állapítható meg pontosan, hogy a reklámok mellőzése mekkora kiesést jelentene a közmédiánál. A kereskedelmi bevételek ugyanis nem kizárólag csak a reklámokat tartalmazzák, ráadásul ezt összevonják a vagyongazdálkodási bevételekkel is. Mindenesetre utóbbiakból erre az évre hatmilliárd forint bevétellel kalkuláltak. A közmédia hatalmas költségvetésében tehát ez nagy valószínűséggel nem jelentene befoltozhatatlan lyukat.

Heszler Róbert
(mmonline)
Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.


tv műsor
MinDig TV műsorújság>>>

MinDigTV.lap

Szólj hozzá!

Címkék: reklám sportcsatorna MTVA M3 Közmédia

A bejegyzés trackback címe:

https://mindig-tv.blog.hu/api/trackback/id/tr675676838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása