HTML

MinDig TV

MinDig TV a Facebookon


Az RTL Klub nem vált

2013.11.12. 11:55 MinDigTV


Az RTL Klub tájékoztatása szerint a nézettségi versenyt a 18-48 és a 18-59-es célcsoporton is nagy különbséggel nyerik évek óta folyamatosan. Az idén az RTL Klub 18-49-ben 294 főműsoridőben volt a legnézettebb, a TV2 16, az m1 pedig 1 ilyen estét tudhat magáénak. 18-59-ben ez az adat a kutatási osztályuk elemzése szerint úgy néz ki, hogy az RTL Klub 285, a TV2 27, az m1 pedig 2 győztes estével bír.


Az RTL Klub közleménye szerint a változtatás a magyar lakosság demográfiai adataival is nehezen (vagy inkább nem) magyarázható. A magyar népességben a két kiugróan magas számú korosztály az 1952. körül születettek (Ratkó-korszak), valamint az 1975. körül születettek (baby boomers). Közülük a korábbi generáció tagjai már régen nem tagjai a 18-49-nek, ráadásul a 18-59-et is éppen mostanában hagyják el, míg az 1975. körül születettek még egy jó ideig ebbe a célcsoportba tartoznak, azaz ez a változtatás demográfiai szempontokkal 2024. körül lenne indokolható.

Hangsúlyozták azt is, hogy a hirdetési piacon ez a lépés semmilyen változást nem jelent: a hirdetők ugyanis eddig és ez után is tudtak és tudnak 18-49-es és 18-59-es célcsoportra egyaránt vásárolni. Ez a kereskedelmi televíziózás kezdete óta ugyanígy van mindkét nagy kereskedelmi tévénél (és a kisebb csatornáknál is).

Kiemelték továbbá, hogy érdekes változást inkább a TV2 jövőre meghirdetett kereskedelmi ajánlatának az a pontja jelent, ami nem kapott ekkora nyilvánosságot. Eddig ugyanis a hirdetők a TV2-n 16 különböző célcsoportra tudtak vásárolni, januártól ez tízre csökken – áll az RTL Klub közleményében. Így például nem lehet majd hirdetést venni a reklámozók által nagyon is keresett, sok országban legfontosabbnak tartott „18-49 éves nők” célcsoportra. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy az RTL hirdetői továbbra is a megszokott 18 célcsoportra tudnak szerződést kötni.

Szintén érdekes újdonság, hogy a TV2 januártól a főműsoridőt is újraértelmezi: náluk - eléggé unortodox módon - este hatkor kezdődik januártól a prime time. Nyilvánvaló, hogy ezzel a lépéssel a Tények eredményeit szeretnék a főműsoridős nézettségükhöz számolni, hiszen a Tények közönségaránya igen magas, nézőszámban viszont az RTL klub Híradóját nézik többen, azaz ez a lépés szintén nem más, mint a nézettségi eredmények  „kozmetikai kezelése” – írja az RTL Klub.

(mmonline)


tv műsor
MinDig TV műsorújság>>>

MinDigTV.lap

Szólj hozzá!

Címkék: nézettség TV2 RTL Klub MinDig TV

A bejegyzés trackback címe:

https://mindig-tv.blog.hu/api/trackback/id/tr815628994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása