A demográfiai trendek indokolttá teszik azt a lépést, hogy a 18-59 éves korosztályt tekintsük a kereskedelmi célcsoportnak, de alapvetően a hirdetőknek kell elfogadniuk ezt a változást- véli Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezető igazgatója. A TV2 tegnap jelentette be, hogy átáll a 18-59-es kereskedelmi célcsoportra.
Hosszabb ideje jelen volt a piaci szereplők részéről az a törekvés, hogy a 18-59 éves korosztályra kiszélesedjen a fő kereskedelmi célcsoport – közölte az mmonline.hu érdeklődésére Vörös Csilla. Ezt a lépést mind a demográfiai trendek, mind az 50-59 éves korosztály társadalmi és gazdasági helyzete is indokolttá teszi. A Nielsen Közönségmérés számára ez nem jelent változást, hiszen erre a korosztályra is elérhetők napi szinten az adatok a nézettségmérési adatbázisból – tette hozzá Vörös Csilla.
A Nielsen vezetője elmondta azt is, hogy alapvetően a hirdetőknek kell elfogadniuk ezt a változást és akkor az ügynökségek erre a célcsoportra is fognak tervezni és a tévétársaságok is alkalmazkodnak ehhez.
A TV2 tegnap jelentette be, hogy 2014. január elsejétől a kereskedelmi célcsoport a médiacégnél a 18-59 éves korosztály lesz. A lépést azzal indokolták, hogy míg tizenöt évvel ezelőtt, a modern kereskedelmi televíziózás hazai kezdetekor a 18-49-es korcsoport volt a mérvadó a médiahasználati, vásárlási, illetve fogyasztási szokásokat illetően, addig napjainkra a társadalom alaposan átalakult.
Az 50-59 évesek évente mintegy 600 milliárd forintért vásárolnak napi fogyasztási cikkeket. A lépéssel egyébként mintegy 1,4 milliós fogyasztói bázissal bővül majd a kereskedelmileg kiemelt célcsoport. Így például 28 százalékkal több prémiumfogyasztó lesz elérhető, de a megszólítható banki ügyfelek számában már 38 százalékos lesz a növekedés. A sörfogyasztók esetében pedig félmillióval nőhet az elérhető bázis. A TV2 bejelentéséről itt olvashat bővebben.
Az RTL Klub kitart a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport mellett, a társaság közleménye szerint a változtatás a magyar lakosság demográfiai adataival is nehezen (vagy inkább nem) magyarázható. A magyar népességben a két kiugróan magas számú korosztály az 1952. körül születettek (Ratkó-korszak), valamint az 1975. körül születettek (baby boomers). Közülük a korábbi generáció tagjai már régen nem tagjai a 18-49-nek, ráadásul a 18-59-et is éppen mostanában hagyják el, míg az 1975. körül születettek még egy jó ideig ebbe a célcsoportba tartoznak, azaz ez a változtatás demográfiai szempontokkal 2024. körül lenne indokolható. Az RTL Klub reakciójáról itt olvashat bővebben.
(mmonline)