HTML

MinDig TV

MinDig TV a Facebookon


Éjjel-nappali meglepetések és új műsorok az RTL Klubon

2013.06.26. 11:35 MinDigTV


A kezdetektől biztos volt az Éjjel-Nappal Budapest sikerében Herman Péter, az RTL Klub kreatív producere – mondta el a televíziós szakember az mmonline.hu-nak adott interjúban.

A magyar tévés piac gyorsan követi a nemzetközi trendeket, azonban a viszonylag kis országméret miatt sok olyan formátum nem jelenik meg a hazai képernyőkön, amelyekre pedig lenne igény. Az RTL Klub két új műsoron is dolgozik.

- Az RTL Klub egyik legnépszerűbb műsora az Éjjel-Nappal Budapest. Hogyan futott fel a produkció nézettsége, véleményed szerint mi hozhatta az igazi áttörést?


- Az első hét elteltével megjelentek olyan hírek miszerint bukás az új műsor, azonban én egy pillanatig sem voltam nyugtalan emiatt, mert tudtam, hogy változni fog a helyzet. Tudni kell, hogy egy ilyen típusú műsor nem is épülhet fel másként, egy olyan napi sorozattól, mint az Éjjel-Nappal Budapest nem kell azt várni, hogy az első naptól sikeres lesz. Az eredeti koncepcióban is az szerepelt, hogy adunk egy hónapot a műsornak, az ezalatt begyűjtött eredmények pedig már sok mindent elárulnak a folytatásról. Azt mondhatom, hogy minden a terveink szerint zajlott, a hónap végére már látszott, hogy sikeres lesz a produkció. Most ott tartunk, hogy a 18-49 éves korosztályban 35 százalék körüli részesedést tudhat magáénak az Éjjel Nappal Budapest, ami lényegében megegyezik például a Barátok közt nézettségével.

- Az eredeti koncepcióhoz képest vannak-e változtatások, hol, milyen módon nyúltatok bele a sorozatba?

- Erről nem beszélnék részletesen a kommunikációs stratégiánk miatt. Annyit azonban elárulhatok, hogy az idő előrehaladtával egyre több lesz a változás. Jelenleg 80 százalékban felel meg a sorozat az eredeti sztorinak, ez kezdetben 90 százalék volt, jövő ilyenkorra pedig szerintem már csak 50 százalék lesz.

- Milyen meglepetéseket, újításokat terveztek a sorozatban?

- Meglepetések, újdonságok bőven akadnak az Éjjel-Nappal Budapestben, és a szereplők mellett ehhez mi is hozzátesszük a magunkét. Ami mindenképpen érdekes lehet, hogy az egyik szereplő hamarosan összejön majd egy nagyon gazdag férfival. Anélkül, hogy lelőném a poént, sok-sok botrányra, hisztériára, átverésre lehet számítani, amelyeken keresztül a nézők beleláthatnak majd a szeretőt tartó milliárdos és ártatlan áldozata viszonyába. Új állat is felbukkan, komoly károkat okozva a lakásban, sőt egy-két lakó testi épségében. Lalinak pedig lesz csaja, legalábbis egy időre.

- Az amatőr szereplőkkel készülő konstruált reality-knak nagy divatja van mostanában, szerinted mi ennek az oka?

- Ennek viszonylag egyszerű oka van szerintem, mégpedig az, hogy ezek az amatőr szereplők nagyon sok esetben jobbak, mint a profik. Hitelesebbek. Még a legkitűnőbb színésznél is érezhető, hogy dolgozik, szerepet formál. Olyan embereket keresünk, akik megfelelnek a forgatókönyben lévő szerepnek. Ez pedig azt jelenti, hogy tulajdonképpen nem kell játszaniuk, saját magukat kell csak adniuk, minden szereplőnek ez az elsőrendű. A mi munkánk, hogy a szerep leírásának leginkább megfelelő, valódi, hétköznapi embereket, karaktereket megtaláljuk.

- Elsősorban kik az Éjjel-Nappal Budapest célcsoportja, milyen érdekességeket fedeztetek fel a nézők összetételében?

- Mindenki 18-49 között, nem is lennének ilyenek a nézettségi számok, ha nem ez lenne a cél. A legelső héten a 14-22-es korosztályban már 50 százalék felett volt a nézettség. A fiatal korosztály jellemzően szívesen néz tévét, sokat is tévéznek, szeretik a sorozatokat, és nyilvánvalóan a vicces dolgokat.

- Az RTL Klub szívesen kísérletezik új műsorformátumokkal, megítélésed szerint melyek most a legsikeresebb, legtrendibb műsorok globálisan?

- Nemzetközileg természetseen sok minden hódít, de a magyar piac nem különbözik lényegében a külfölditől. A tehetségkutatók, realityk, ezek most a legnépszerűbb műsortípusok. A korábban hatalmas sikereket elérő kvízműsorokból mostanában nem készül annyi, de azt lehet látni, hogy ez az a formátum, amely soha nem hal meg. Valaki mindig próbálkozik vele, de ahhoz, hogy igazán lendületbe jöjjön kell egy nagy, ami aztán húzza a többit is, mint például a Legyen Ön is Milliomos esetében történt.

- A hazai tévés piac milyen gyorsan követi a nemzetközi trendeket, nálunk melyek a legnépszerűbb műsortípusok?

- Ami Európában trendi, az nagyon gyorsan megjelenik nálunk is. Fontos ugyanakkor megemlíteni, hogy Magyarország mérete örökös problémát jelent. A nagy dolgokat tekintve együttmozgunk a nemzetközi trendekkel, de a kicsiknél ez már nincs meg. Rengeteg olyan formátum van, aminek lenne létjogosultsága a hazai képernyőkön is, csak nincs rájuk pénz. Hasonlóan a nemzetközi trendekhez a konstruált reality és a tehetségkutató jelenleg a két legnépszerűbb formátum nálunk.

- Milyen új műsorokra számíthatunk a következő hónapokban az RTL Klub részéről?

- Lesznek újdonságok, nagyon dolgozunk rajtuk és nagyon jók lesznek. Sajnos sokkal konkrétabb dolgokat egyelőre nem árulhatok el. Nyáron készítünk egy műsort, ami kora ősszel kerül képernyőre, és meggyőződésem, hogy nagyot szól majd, de ennél többet egyelőre nem tudok mondani. Két új műsoron is dolgozunk, az egyik saját formátum lesz, a másik nemzetközi.

(mmonline)


tv műsor
MinDig TV műsorújság>>>

MinDigTV.lap

Szólj hozzá!

Címkék: sorozat reality RTL Klub Éjjel-nappal Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://mindig-tv.blog.hu/api/trackback/id/tr785378789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása