A magyar rádiós piac vezető szereplőinek részvételével megalakult a magyarországi Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete. A szakmai szervezet elsődleges célja az iparági integráció segítése, a piaci szereplők érdekképviselete és érdekérvényesítése.
Az egyesület alapító tagjai: Class FM, Gazdasági Rádió, Info Rádió, Jazzy Rádió, Juventus Rádió, Magyar Katolikus Rádió, Klasszik Rádió, Lánchíd Rádió, MTVA, Music FM, elnöke Turi Árpád, a Class FM vezérigazgatója.
Az újonnan alakult szervezet első és legfontosabb feladata a rádiós hallgatottságmérés körül kialakult helyzet megnyugtató rendezése.
A kutatást végző céget még az idén pályázat útján választja ki az egyesület, amely további fontos feladatának tekinti a teljes rádiós szakma érdekképviseletét mind a médiapiacon, mind jogi kérdésekben, akár további szakmai szervezetekkel együttműködve.
A most létrejött összefogás az iparág válasza az elmúlt évek során fokozatosan kialakult szerkezeti problémákra. Az alapítók szándéka szerint a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete hatékony működéssel járulhat hozzá ahhoz, hogy a szakma értékeivel ne csak a hallgatók, de a reklámpiac szereplői, valamint a politikai és gazdasági döntéshozók is tisztában legyenek.
A frissen megalakult szervezet szakmai programjának és alapszabályának kialakításában figyelembe vette a Helyi Rádiók Országos Egyesülete szempontjait és ajánlásait, így elmondható, hogy jelenleg a hazai rádiós piac 95 százalékának képviseletét lefedi a kezdeményezés.
(mmonline)