Az RTL Klubon vetítik a legtöbb támogatott műsorszámot a műsoridőhöz viszonyítva, de a TV2 időjárás-jelentése viszi a pálmát az egy tévéműsorhoz kapcsolódó támogatói üzenetek számát nézve – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb tanulmányából, amely hat televíziócsatorna 2013 harmadik negyedévében sugárzott adásának elemzésén alapul.
A vállalkozások nemcsak reklámokon keresztül, hanem tévéműsorok támogatásával is népszerűsíthetik termékeiket, szolgáltatásaikat.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság munkatársai rendszeresen elemzik, hogy a támogatói szpotok aránya hogyan változik a hagyományos televíziós hirdetésekhez képest.A szakemberek a három vezető ingyenesen fogható tévécsatornán kívül időről időre további szolgáltatókat is bevonnak az elemzésbe. A vizsgálat eredményei szerint 2013 harmadik negyedévében a legnagyobb arányban az RTL Klubon éltek ezzel a kereskedelmi üzenettípussal, ahol a műsoridő 0,88 százalékában volt látható szponzorált műsorszám. A TV2-n támogatói üzenetet tartalmazó műsorszámok a műsoridő 0,75 százalékát, az M1-en 0,34 százalékát foglalták el.
Az NMH idén július és szeptember között a Magyar ATV műsorát is elemezte, ahol az adásidő 0,06 százalékában regisztráltak támogatott műsorszámot. A Sport2 műsorában az adásidő 0,47 százalékában találtak szponzorációt, a Story5 csatornánál pedig a műsorfolyam 0,38 százalékában vetítettek támogatói üzeneteket tartalmazó programot a vizsgálatok alapján.
A legtöbb támogatói üzenetet a TV2 időjárás-jelentése mondhatja magáénak, a három hónap alatt 3428 darabot regisztráltak, ami napi 38 üzenetet jelent. A második helyen az RTL Klub Reflektor című műsora végzett, ahol 2817 üzenet volt látható, a bronzérmes az ugyanezen a csatornán vetített Gasztrotúra című műsorszám lett 2556 szponzorációval. A negyedik helyen az M1 Balatoni nyár műsora állt 2322 üzenettel, ezt a Sport2 Bajnokok Ligája-közvetítései követték 1099 megjelenéssel.
Az NMHH honlapján ezen a héten közzétett tanulmány szerint a hat csatornán 242 műsorcím mellett 625 cég 794 féle támogatói szpotját mutatták be összesen közel 33 ezer alkalommal a három hónap alatt.
(mmonline)
Tévés piac: ezt kedvelik a támogatók
2013.12.11. 08:28 MinDigTV
Szólj hozzá!
Címkék: reklám támogató TV2 NMHH RTL Klub
A bejegyzés trackback címe:
https://mindig-tv.blog.hu/api/trackback/id/tr645685575
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.