HTML

MinDig TV

MinDig TV a Facebookon


Bővülhet a MinDig TV kínálata

2013.03.12. 08:01 MinDigTV


Ehhez azonban ki kell várni az analóg televíziós műsorszóró hálózat teljes lekapcsolását, ami akár már ebben az évben megtörténhet. Interjú Piller Andrással, az Antenna Hungária Zrt. vezérigazgatójával.

- A digitális átállás végső határideje 2014 vége. Mekkora esélye van annak, hogy hamarabb megtörténjen a teljes átállás?
- Fontos megemlíteni, hogy az átállás pontos menetrendjét és határidejét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság állapítja meg. Mi ezen a területen csak végrehajtók vagyunk. Ettől függetlenül én azért azt valószínűsítem, hogy a teljes digitális átállás még az idei évben meg fog történni. Az biztos, hogy műszakilag az Antenna Hungária készen áll az átállásra.


- Arra vonatkozóan van felmérésetek, hogy az átállás kiket érint elsősorban, magyarán hányan tévéznek még kizárólag analóg antennával?
- A hatóság és mi is készíttetünk erre vonatkozó kutatásokat. Ezek nagyjából ugyanazokat a számokat mutatják, azaz körülbelül félmillió háztartás van ma Magyarországon, akik elsődlegesen a földfelszíni analóg műsorszórás révén néznek televíziót. Rajtuk kívül van durván 2-300 ezer másodlagos felhasználó, akik második, harmadik televíziókészülékhez vagy a nyaralójukban, hétvégi házukban használják a földfelszíni analóg műsorszórást.

- Barcson már tavaly megszűnt az analóg műsorszórás. Vizsgáltátok, hogy a korábbi analóg antennás kör milyen műsorvételi módra tért át?
- Alapvetően a túlnyomó többség az ingyenes földfelszíni platformnál maradt, tehát a MinDig TV szolgáltatásra tért át, kisebb hányaduk választott valamilyen előfizetéses megoldást. Barcs persze azért nem reprezentálja az ország egészét, ezért pontosabb információink akkor lesznek, amikor már nagyobb léptékben megindul az analóg hálózat lekapcsolása. Nyilván mi arra számítunk, hogy az érintettek döntő többsége a mi szolgáltatásainkat fogja választani.

- Az nem jelent a MinDig TV Extra számára versenyhátrányt, hogy a kábeles- és műholdas szolgáltatókhoz képest szűkebb a műsorkínálata?
- Ezt azért nem nevezném versenyhátránynak, mert amikor ezt a szolgáltatást elindítottuk, akkor ennek figyelembevételével határoztuk meg a marketingstratégiát, a termékkoncepciót. Nekünk a legfőbb üzenetünk az, hogy nálunk lehet elérni a legjobb ár-érték arányú televíziós szolgáltatást. Persze arra folyamatosan figyelnünk kell, hogy a nézők által legkedveltebb csatornák szerepeljenek a kínálatunkban. A teljes digitális átállást követően egyébként nagyobb lesz a kapacitásunk. További két multiplexet is indíthatunk, ami azt jeleneti, hogy a MinDig TV és a MinDig TV Extra kínálata akár 40 százalékkal is bővülhet.

- A teljes átállás után mekkora nézői kört érhet majd el a szolgáltatásotok?
- A MinDig TV esetén nagyságrendileg 700 ezer olyan háztartásra számítok, akik elsődlegesen ezt a szolgáltatást fogják használni. A MinDig TV Extrának jelenleg 90 ezer előfizetője van, tavaly 34 ezres bővülést értünk el, s bízom benne, hogy ez a dinamizmus nem hogy fennmarad, hanem további lendületet is vehet. Összességében a platformunk ingyenes és fizetős szolgáltatása akár 900 ezer-egymillió háztartást is elérhet.

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing & Média legfrissebb számában olvashatják!

2013-03-08 (mmonline)


tv műsor
MinDig TV műsorújság>>>

MinDigTV.lap

Szólj hozzá!

Címkék: analóg digitális átállás Antenna Hungária MinDig TV Extra MinDig TV

A bejegyzés trackback címe:

https://mindig-tv.blog.hu/api/trackback/id/tr205129052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása