Az analóg frekvenciák egy részének felszabadulásával újabb ingyenes és fizetős csatornákat indíthatunk – mondja Tóth András. Az Antenna Hungária kommunikációs vezetője dinamikus bővülésre számít.
- Célegyenesbe érkezett a digitális átállás: július 31-én jön az analóg sugárzás lekapcsolása. Mennyi új fogyasztóra számít a MinDig Tv?
– Várakozásaink szerint az érintett, kizárólag analóg földfelszíni vétellel rendelkező, közel 500 ezer háztartás legalább 90 százaléka platformon marad, és túlnyomó többségük az ingyenes MinDig Tv-t választja majd. Az eddigi tapasztalataink és kutatásaink is azt mutatják, hogy minimális a platform-churn. A lekapcsolást követően a MinDig Tv teljes használata – az elsődleges és a másodlagos is – elérheti az egymillió háztartást, amellyel az Antenna Hungária (AH) a legnagyobb hazai digitális televíziós szolgáltatóvá válhat.
– A MinDig Tv Extrának jelenleg közel tízszázalékos a részesedése a vezeték nélküli szolgáltatások esetén. Mennyire növelhető ez az arány a következő öt évben?
– A MinDig Tv Extra rövid időn belül a negyedik legnagyobb pay-tv szolgáltatássá nőheti ki magát. Középtávon az AH lehet az egyetlen olyan szolgáltató, amelynek a három nagyon kívül többszázezres tévés előfizetői bázisa van. Összességében tehát továbbra is azt várom, hogy mi legyünk a legdinamikusabban bővülő tévés szolgáltatás, jelentős piaci részesedéssel.
– Egyelőre az RTL Klub és a TV2 is elérhető az ingyenes csomagotokban, de mi lesz akkor, ha mindkét nagy tévé pénzt kér az átállás után a terjesztőktől? Ebben az esetben elképzelhető, hogy kikerülnek az ingyenes csomagból?
– Hatályos hosszú távú szerződésünk van a partnereinkkel, a MinDig Tv-szolgáltatásunk ingyenes és az is marad. Az elérhető csatornák számának csökkenésével szemben pont hogy bővíteni kívánjuk a kínálatot: terveink szerint a digitális átállást követően az analóg frekvenciák egy részének felszabadulásával jelentős mértékben megnövekszik a szabad kapacitásunk, amelyen további szabad sugárzású és fizetős csatornákat indíthatunk el országos eléréssel, illetve a termékportfóliónkat is bővíteni kívánjuk. Ez lesz az a várva várt pillanat, amikor a földfelszíni platform már közel azonos fegyverekkel veheti fel versenyt a tévés piacon a többi digitális szolgáltatóval szemben.
Simon Krisztián
(mmonline)
Az interjú teljes szövegét a Marketing&Media legújabb számában olvashatja. A magazin digitális átállásról szóló mellékletében további információkat és érdekességeket találhat az idei év egyik legfontosabb változásával kapcsolatban.